Notis Hak Cipta

PERHATIAN:
Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada JUITA MUSA. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog JUITA MUSA ini. Harap maklum. Terima kasih. © JUITA MUSA


Friday, January 15, 2010

‘NEVER LET YOU GO’


Khas utk Neo:


Memory xpernah aku lupa….



Ko ingat lagi tak lukisan ni? Aku rasa lukisan tu ntah apa-apa....tapi aku harap ko simpan & hayati sajak yang aku wat khas untuk ko. Time aku balik mesia ri tu, aku kemas bilik & jumpa lukisan yang sama. Ko tau, memang aku ingat sgt kenangan ‘otai kita’ time kat KIAS sampai member yang agak ‘warak’ la katakan…cop kita ni ‘pelesit KIAS gamaknya’, but we have the power of  friendship & lecturer pon respect ngan kita. Ko ingat lai tak yang kita kena duk asing-asing cz xnak ‘asshobiah’ la katakan…siap duk blok len2 lagi. Adoii, skit hati tul time tu!! Huaawa…syok gak ek ‘glamer’ tetiba.  Aku, ko, pija n wawa’ sdri p0n xtau nape jadi isu hangat. Pelik gak, ker diorg tu igt kita ni les….huh? Na’uzubillah.

Aku ingat lai kata-kata mamas: “Bia la oghe nok oyak gapo pom…asal aku bahagio”. Memang ler mamas tu idup ngan hset kat tgn 24 jam. Huh!! Ko tau, time aku nk redakan hati dengan perasaan ‘bengang’ tu, aku pujuk hati ngan kata2 tu la.ha3 memang la mamas punyer attraction kuat ek. Mujur ler dh kawin ngan buah hati dia tu gak.

Ko ingt, sampai tahap kt berpecah kes2 sorang merajuk. Tapi time tu aku ler jadi org tengah kena pujuk.. “huh menyampah tul aku korang ni!” Tapi, yang slalu korbankan ‘hati’ dek nk jaga hti mber len  ‘Aku ler’ (hua3..budak bek ler katakan…:p ). Ko tau, time kt g jaulah KL ri tu Anna & juejaz saje nk bg aku jeles ko ngan wawa. Kalo ngan pja tu biasa je cz dia ngan dunianya. Mula2 tu aku wat slumber jer cz aku xnak layan sgt prasaan jeles, sampai ler aku mnangis teresak2 atas bas. It’s never cross in my mind to be like that. Mamas kat tepi aku pon xtau aku nangis kes ‘kerja gila’ Anna & Jujaz tu. Mamas plop igt aku ‘clash’ ngan someone cz time tu aku saje je tengok enset xnak bg org tau aku nangis. Malu beb. Anna n jujaz pe lg, kalut tahap cipan ler pujuk aku time tu  Aku plop xtau ler nape la sensitif sgt time tu n aku plop pelik tengok ko nangis gak. M’be we have same instinct. (ingat balik rasa nak t’gelak pon ade). Hua3


Tahniah….

Berita tentang ko selamat melahirkan seorang ‘puteri’ Nur Ain Malisa benar-benar menyentuh hati aku.  Nak je aku kongsi perasaan gembira aku ini dengan semua di sekeliling. Tak tau camner aku nk gambarkan time tu cz i’m really appreciate in our friendship. ‘The Last baby 2009’. Pernah je aku rasa cam ‘kehilangan’ ko pas ko kawin n the title of  ‘FRIEND’ will be ending without worth in our friendship. I just feel something weird and have a limitation about us. I have nobody to share my happiness and sadness cz I believe u n my secret safe with you. Tapi, Allah telah tentukan semua takdir kita n ko terpilih untuk kawin luh. Camtu la ku rasa pas aku ‘memiliki’ sebuah ‘persahabatan hakiki’ dengan ko. Honestly, thanks a lot to your husband cz he was the only one win your heart and take care of u.  Actually, BIG OF CONGRATULATION  FOR YOU. Ko skrg dh bergelar ibu…maybe I should call u MAMA HANNAH ;)

Takziah…

nEo,
Sume benda yang terjadi ade hikmahnya. Aku kenal ko neo, sorang yang slumber ngan sume benda yang ko hadapi. Maybe ko dulu tak setabah ri ni. Allah uji kita dlm situasi yang berbeza dan Allah tau ko mampu hadapi. M’be, ni sbg ‘keampunan’dr Allah atas khilaf yang kita lakukan tanpa kita sedari. So, apa yang penting kita kena banyak ‘redha’ dan ‘sabar’ dalam hidup. Aku memang simpati sangat ngan ko. Kalo bleh, aku nak jaga ko sampai sembuh, tapi aku punyer kudrat seciput ni jer.

Ko tau, gembira aku berbaur sedih. Sedih sangat ngan berita kesihatan ko, kepayahan ko ri ni. Ntah knapa, aku dapat rasai kehidupan ko. But, please don’t think that everything is different in your life cz u still have ur kindness husband and family. They take care of you. Aku plak akan support semangat ko utk sembuh.

“Nan Nurhasanah Mariam, akan aku hadiahkan kau seleksi doa khas untukmu agar kau bisa sembuh dari ujian ini. Akan aku hadiahi engkau dengan zikir pengulit tidurku dan akan aku biarkan lelahku merasai solat hajat untukmu. Hatta, ku dapat lihat engkau tersenyum dengan tenang dan sembuh seperti sedia kala.”

“Neo, I will always pray and wish u “GET WELL SOON”


IKHLAS,

Aku, Juita Nurani ?
12 Januari 2010

“I’m proud to be your close friend….maybe my best friend”


* Harap Maklum yer…Surat ni khas untuk ‘my best friend’ Nan Nurhasanah Mariam Long Hasan jer…. ‘Semoga Allah meredakan kesakitannya’. Amin

    

1 comment:

  1. thanx jue...........really appreaciate it...
    raye cine aku blk klatey...
    maybe kite leh jumpe? aku ade plan nk berubat sane...syaarani yg akan tunjukkan tmpet tuh...kat ketereh...

    ReplyDelete

eyes of views


Followers

SYED QUTB:

"Kita akan merasa sempit apabila kita memikirkan kitalah yang akan memulakan dan mengakhiri dakwah ini. Tetapi apabila kita memikirkan kita ini adalah satu mata dari mata-mata rantai yang panjang, kita akan bergembira dan bersemangat untuk berjuang kerana kita tahu akan ada orang yang menyambung perjuangan kita dan orang itu tidak lain dan tidak bukan ialah GENERASI MUDA".

true friend..

Daisypath Friendship tickers

10 sebab hati buta:

"Maka tidak pernahkah mereka berjalan di bumi, sehingga hati (akal) mereka dapat memahami, telinga mereka dapat mendengar? Sebenarnya bukan mata itu yang buta, tetapi yang yang buta ialah hati yang di dalam dada". -al-Hajj: 46

1) Kamu mengenal Allah, tetapi kamu tidak tunaikan haq-Nya.
2) Kamu sangka kamu cintakan Rasulullah s.a.w, tetapi kamu tinggalkan Sunnahnya.
3) Kamu telah membaca Al-Quran, tetapi kamu tidak beramal dengannya.
4) Kamu telah makan nikmat-nikmat Allah, tetapi kamu tidak tunaikan syukur-Nya.
5) Kamu telah berkata syaitan itu musuh kamu, tetapi kamu tidak menentangnya.
6) Kamu berkata bahawa syurga itu benar, tetapi kamu tidak beramal dengannya.
7) Kamu berkata bahawa neraka itu benar, tetapi kamu tidak lari daripadanya.
8) Kamu telah berkata bahawa mati itu benar, tetapi kamu tidak bersedia baginya.
9) Kamu bangun dari tidur lalu kamu ceritakan segala keaiban manusia, tetapi kamu lupa keaiban kamu sendiri.
10) Kamu kebumikan mayat-mayat manusia, tetapi kamu tidak mengambil pelajaran daripadanya.

*Maka, inilah sebabnya kenapa doa kita tidak dimakbulkan...


ViEw oF My LiFe :)

ViEw oF My LiFe :)
Lihatlah dunia seperti ia sebenarnya...bukan seperti yang kau harapkan>>